.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حماس: از شروط خود کوتاه نمی‌آییم
نماینده جنبش حماس در بیروت گفت: اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهان توافق نباشند ما نیز به دفاع از ملت خود ادامه می‌دهیم.
حماس: از شروط خود کوتاه نمی‌آییم

احمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان امروز سه‌شنبه در اظهاراتی گفت: ایده‌هایی که مطرح کردیم در راستای آتش‌بس است و هرگونه توافق شروط مقاومت را محقق خواهد کرد.

 

وی گفت: نتانیاهو به دنبال هیچ توافقی نیست، زیرا این امر به معنای پایان آینده سیاسی او است، بنابراین تلاش می‌کند که موانعی بر سر راه مذاکرات قرار دهد و مدت جنگ را طولانی‌تر کند.

 

عبدالهادی در گفتگو با شبکه المیادین با تاکید بر اینکه توپ اکنون در زمین واشنگتن است و باید به نتانیاهو فشار بیاورد، خاطرنشان کرد: مذاکرات قاهره ادامه دارد و جنبش حماس پیشنهادات خود را مطرح کرد، اما معلوم شد که تفاوت‌های زیادی میان پیشنهادات مطرح شده و پیشنهادات مقاومت وجود دارد.

 

نماینده جنبش حماس در لبنان افزود: هیات حماس به قاهره رفت تا این مذاکرات دروازه‌ای برای نزدیک شدن به ایده‌های ما باشد و ما کوتاه نخواهیم آمد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایده‌های ما بر اساس ۲ امر مشخص است؛ اول توقف تجاوز‌ها و کشتار‌ها و دیگری برآورده کردن شروط مقاومت.

 

احمد عبدالهادی همچنین گفت: نتانیاهو بر سر راه مذاکرات سنگ‌اندازی می‌کند و حتی از طرح پاریس ۲ عقب نشینی کرده است. ما خواهان توافق شرافتمندانه هستیم، اما اگر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها خواهان این امر نیستند ما به دفاع از ملت خود ادامه می‌دهیم.

 

پیش از این باسم نعیم، یکی از مقامات ارشد حماس نیز به رویترز افزود: این گروه پیشنهاد‌های خود را برای توافق آتش‌بس طی دو روز گفتگو به میانجی‌گران ارائه کرده و اکنون منتظر پاسخ اسرائیلی‌ها است که در مذاکرات نبودند.

 

نعیم گفت: «بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نمی‌خواهد به توافق برسد و اکنون توپ در زمین آمریکایی‌ها است تا او را برای توافق تحت فشار بگذارند.»

 

تل آویو از اظهار نظر علنی در مورد مذاکرات قاهره خودداری کرده است. یک منبع پیشتر به رویترز گفته بود که رژیم صهیونیستی به دلیل عدم ارائه لیست اسیران توسط حماس در مذاکرات حضور نیافته است.

 

نعیم گفت: ارائه این لیست بدون آتش‌بس غیرممکن است، زیرا اسیران در سراسر منطقه جنگی پراکنده شده و توسط گروه‌های جداگانه نگهداری می‌شوند.

 

مذاکرات قاهره به عنوان آخرین راه برای دستیابی به اولین آتش بس طولانی در جنگ دیده می‌شد.

 

منابع امنیتی مصر روز دوشنبه گفتند که همچنان با اسرائیلی‌ها در تماس هستند تا اجازه دهند مذاکرات بدون حضور هیئت اسرائیلی ادامه یابد. واشنگتن که هم نزدیکترین متحد تل‌آویو و هم حامی مذاکرات آتش بس است، گفته است که یک توافق مورد تایید اسرائیل در حال حاضر روی میز است. حماس این روایت را به عنوان تلاشی برای رد سرزنش از سوی تل‌آویو در صورت شکست مذاکرات بدون توافق، رد کرده است.

 

ایالات متحده همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته است تا برای کاهش فاجعه انسانی در غزه، جایی که بیش از ۳۰۰۰۰ نفر در اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، اقدامات بیشتری انجام دهد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.